CBR1000RR-R Fireblade

Súťaživosť v krvi

Jazdec na stroji CBR1000rr-r Fireblade na trati.


Pre toto pretekáme. Pretekali sme od úplného začiatku a práve spätná väzba od tímu HRC a našich jazdcov, ktorá formovala nový model CBR1000RR-R Fireblade. Vďaka úpravám nasávania a hlavy valcov dosahuje vyšší výkon v strednom pásme otáčok a zmenené prevodové pomery zaisťujú neskutočnú dynamiku pri výjazdoch zo zákrut. Zachovali sme maximálny výkon a vylepšili sme odozvu dvojitého elektronického ovládania plynu motora, ktoré sa prispôsobuje otáčkam a poskytuje vašej pravej ruke presnosť pri ovládaní plynu. Zníženie hmotnosti a dokonale vyvážená tuhosť podvozku zlepšujú odozvu z hľadiska ovládateľnosti a pocitu priľnavosti k vozovke. Vylepšené krídelká kapotáže udržiavajú prítlak s menšou námahou pri riadení v rýchlosti a či už prechádzate zákrutami na kľukatej ceste, alebo jazdíte na maximálny výkon kolo za kolom, nová jazdná poloha zvyšuje voľnosť pohybu a jednoduchosť ovládania stroja. Stvorený na preteky? Nie, predurčený na pretekanie.

Zatvoriť

Detailný záber na 5-palcovú TFT obrazovku na nastavenia jazdca.

Vysoký výkon pod kontrolou.

Každá jazda sa začína 5-palcovou plnofarebnou TFT obrazovkou, kde si Fireblade nastavíte podľa svojich predstáv. V rámci presného nastavenia môžete teraz zadať svoju hmotnosť, aby ste dosiahli dokonalé nastavenie predpätia pružiny vpredu aj vzadu. A vyberte si z 3 predvolených jazdných režimov alebo si plne prispôsobte nastavenie medzi 5-úrovňovým výkonom, 9-úrovňovým systémom HSTC plus a 3-úrovňovým brzdením motorom a režimom ovládania kolies. 3-úrovňový elektronický tlmič riadenia Honda (HESD) udržuje stabilitu vo vysokej rýchlosti a nové 3-úrovňové brzdenie ABS teraz zahŕňa režim Race, ktorý deaktivuje ABS zadného brzdového strmeňa, čo umožňuje v prípade potreby intenzívne použitie zadnej brzdy. Ďalšou novou funkciou displeja na ochranu motora pred chladom je červený bod, ktorý od 8 000 otáčok za minútu stúpa až po dosiahnutie prevádzkovej teploty.

Detailný záber na 5-palcovú TFT obrazovku na nastavenia jazdca.

Každá sekunda sa počíta.

Nízko umiestnená palivová nádrž zmenila svoj tvar, aby sa zlepšila priľnavosť kolien v zákrutách. Zároveň sa jej objem zvýšil o 0,4 l. Extrémne kompaktný rám a motor zodpovedajú malej prednej ploche – v špecifikáciách MotoGP kanála nasávania vzduchu, ktorý vedie priamo cez hlavu –, ktorá čisto reže vzduch. Nový, agresívnejší a svalnatejší štýl je vedený dopredu umiestnenými spojlermi, ktoré využívajú aerodynamické krídelká na udržanie prítlaku na prednej pneumatike, pre konzistentnú priľnavosť a odozvu v každej zákrute a znížený zdvih pri výjazde, ale s o 10 % menšou námahou pri otáčaní vo vysokej rýchlosti. Spodný kryt siaha až k zadnej pneumatike, čím tlačí vzduch smerom nadol, tak znižuje odpor vzduchu na suchu a odvádza vodu na mokrom povrchu na zlepšenie trakcie.

Detailný záber na 5-palcovú TFT obrazovku na nastavenia jazdca.

Optimalizované pre dokonalosť.

Urobili sme niekoľko jemných úprav jazdnej pozície, aby ste sa dostali hlbšie do motocykla, čo uľahčuje pohyb, reakcie a rýchle ovládanie na ceste alebo na pretekárskej trati. Riadidlá sú o 19 mm vyššie a stúpačky o 16 mm nižšie. Vďaka intenzívnemu vývoju hliníkového dvojnosníkového rámu so znížením hmotnosti o takmer 1 kg vďaka vnútornej optimalizácii, nové vyváženie tuhosti prináša 17 % zníženie bočnej tuhosti a o 15 % menšiu torznú tuhosť s cieľom zaistiť presnosť riadenia a väčšiu rýchlosť pri jazde zákrutou. A inovované nastavenia obrátenej vidlice Showa 43 mm USD BPF (Big Piston Fork) a tlmiča Pro-Link Balance Free Rear Cushion Lite (BFRC-Lite) zvyšujú spätnú väzbu a citlivosť na absolútnu úroveň.

Detailný záber na 5-palcovú TFT obrazovku na nastavenia jazdca.

Schopnosť naplno tlačiť pri výjazde zo zákrut.

A práve toho chcú naši pretekári vždy viac. Radový štvorvalcový motor s čiastočnými vačkami a objemom 1 000 cm3 sme teda dokonale prešli od nasávania až po výfuk. Kompresný pomer je až 13,6 : 1, má upravené kanály, časovanie ventilov a pružiny. Kľukový hriadeľ a titánové ojnice sú ľahšie, čím sa znižuje zotrvačnosť pri otáčaní. A každý prevodový pomer je kratší, čo zvyšuje zrýchlenie spolu s presnosťou škrtiacej klapky, ktorú zabezpečuje systém 2 škrtiacich klapiek motora (TBW). Tieto čísla sú pôsobivé. 160 kW/215 k a 113 Nm. Ide však o spôsob, akým tento motor teraz neúnavne pracuje – a pritom tak hladko, regulovane – od stredného rozsahu otáčok až po absolútny strop, pričom dosahuje také zvýšenie bojového výkonu, až je to vzrušujúce.

Radový štvorvalcový motor s objemom 1 000 cm³

Maximálny výkon

160 kW

Maximálny krútiaci moment

113 Nm

Pohotovostná hmotnosť

200 kg

Ovládanie škrtiacej klapky (TBW)

2 motor

Zobraziť úplné technické údaje
Trojštvrťový statický záber spredu na model Honda CBR1000rr-r Fireblade na dráhe.
Pohľad zozadu na jazdca na stroji Honda CBR1000rr-r Fireblade na pretekárskej trati.

Zvuk rýchlosti

Využite pretekársku technológiu nášho radového štvorvalca MotoGP na maximum.

Reproduktor

Prispôsobte si ho

Dobre si ho obzrite a vyberte si farbu.

  • Grand Prix Red Štandardný režim
  • Grand Prix Red (SP) Štandardný režim
  • Matte Pearl Morion Black (SP Carbon Edition) Štandardný režim
*

CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition

Model CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition predstavuje úplne dokonalý pretekársky stroj v čiernom prevedení s elegantnou kapotážou z uhlíkových vlákien a s prvkami so špecifikáciou SP. Edícia Carbon Edition je v Európe obmedzená na iba 300 strojov a každý z nich dostane unikátnu hliníkovú plaketu s jedinečným číslom prideleným vášmu motocyklu.

Zatvoriť